Friday, July 30, 2010

pemilik nyawaku

wahai pemilik nyawaku
betapa lemah diriku ini
berat ujian darimu
ku pasrahkan semua padaMU
Tuhan baru ku sedar
indahnya nikmat sihat itu
tak pandai aku bersyukur
kini ku harapkan cintaMU
kata2 cinta terucap indah
mengalir berzikir di kidung doaku
sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
butir2 cinta air mataku
teringat semua yang kau beri padaku
ampuni segala khilaf dan salah selama ini ya Ilahi
muhasabah cintaku

"Ya Allah, yang maha mendengar segala isi hati. aku bersyukur di atas nikmat cinta sesama insan yang Engkau kurniakan dalam jiwa ini. Jika benar dia adalah jodohku, maka Engkau satukanlah hati-hati kami. Titipkanlah rindu dalam jiwa kami. moga kami dapat menjalani kehidupan ini mengikut syariatMu. sesungguhnya Engkau maha penentu segalanya."

Ya rabb,
aku disini, menanti dirimu
payahnya wahai Tuhan
melalui hayat ini tanpaMu
Ya Quddus
malam menjelang
di kala mata zahir ingin menutup
aku masih tidak jemu menanti
mengharap Kau akan hadir dalam setiap saat hidup ini
membuka kembali pintu mata batinku
serta pintu-pintu rumahMU
Ya Rabbi
saat aku berada di depan pintu rumahMU
panggillah aku lagi masuk rumahMU itu
kerana jika manusia itu tahu
betapa indahnya rumahMU
nescaya mereka tidak akan ingin hidup didunia ini lagi
kerana disitulah letaknya syurga hati yang abadi
manisnya tiada tukar ganti
sekalipun dengan jasad dan rohku ini
wahai sang pencipta
aku merindui saat itu lagi
bila aku pulang nanti
panggillah aku lagi

sungguh Ya Rabbi
saat itu
hanya engkau yang tahu betapa jasadku dan hayah ku ini
hanya milikmu
betapa bahagianya aku yang hina ini
tika kau berada disisi
Ya Aziz
meskipun aku memindahkan segala nikmat dunia ini
meski aku himpun semua pasir-pasir di bumi
takkan terlawan indahnya syurgaMU yang hakiki
Ya Rabbi
setelah aku kembali
ke bumi yang diseliputi nafsu ini
kalam hati mula berbunyi
apakah yang ada pada kehidupan ini?
kehidupan yang aku sendiri tak pasti lalu untuk dimengerti
dan jalan manakah yang harus ku tuju?
betapa aku bosan dengan manusia disisi
betapa Kau maha mengetahui apa yang bersarang di hati
kerana KAU pemilik nyawaku....

0 comments:

 
Copyright 2009 padaMU ku bersujud.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Download Royalty free images without registering at Pixmac.com